woensdag 13 mei 2009

Hoera! De baby-koolmeesjes zijn geboren..

Een paar dagen geleden dacht ik nog,"ik zie de koolmeesjes niet meer"...
Maar sinds gisteren zie ik hem/haar weer af en aan vliegen en deze keer niet met takjes en pluisjes,maar met insecten in allerlei maten,van klein tot groot..ik dacht gelijk "het zal toch niet?"
En..ja hoor..ik heb net even bij het vogelhuisje staan luisteren..en inderdaad..je hoort ze piepen!Zo super geweldig!..alleen erg jammer dat je ze niet kan zien..dus hoeveel het er zijn,geen idee?!

Ik heb geprobeerd om wat foto's te maken van de "trotse" ouders,heb ongeveer een half uur op de grond gezeten met de camera en..'t is gelukt! Echt scherp zijn ze niet,maar toch..
Het koolmeesje zit op de fontein,met een lekker hapje.. Hier vliegt hij/zij weer uit..

Heb net ook nog even ge-googled en las dat beide ouders de jongen voeren en het verschil tussen mannetje en vrouwtje is de gele kleur,bij het mannetje is dat feller dan bij het vrouwtje.Ook de streep die van de hals over de buik loopt is anders..


Koolmees-man heeft een brede "stropdas".
Koolmees-vrouw heeft een smalle "stropdas".


Liefs,Renaat xx

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je jonge koolmeesjes, als het je uit komt kom ik wel een keer op kraamvisite....
Liefs Sonja